Wednesday, March 2, 2011

Benda Gila Yang Penah Aku dan Mereka Buat..

tadi dalam class fermentation yang maha buhsan, tetiba aku teringat kat BFF aku
ELAFRIN(Ella, Afza & Rina)

bnyk giler kenangan2 we all bersama..kebanyakan kenangan2 2 mmg giler and ntah apa2...
1. order pizza time bulan puasa kat asrama
pada suatu petang di bulan Ramadhan kitorg berempat dengan bahagianya pergi ke sekolah..aku bawa hp time 2 so kitorg pun call la abg pizza..time 2 lak no pizza baru tukar from 7552525 to 1800....aku pun dah lupa lak..sbb da xcall pizza dah..hehehehe..setelah try call sana sini and tnya smua org then berjaya gak call pizza..time 2 rasa happy giler sbb dpt buka posa makan pizza..hehehehehe..time 2 1st time tempah pizza delivery..kitorg xtau pun yang pizza tu akan smpai dalam masa setengah jam..pas2 rina and afza p amek pizza 2..sbb aku n ella nie muka blacklisted ckit(klu xsalah aku time 2 baru balik dari kem dak2 nakal) ..hehehehe..abg pizza 2 pun hanta la pizza dlm kul 5.30..afza n rina pun p la amek ngan muka xbersalah..abg pizza 2 da tgk semacam..ye la..mana ada org melayu order pizza awal2 time 2..bukak posa kan kul 7lebih..hehe..malam 2 kitorg pun berbuka posa dengan pizza..
2. order nasi dekat Reezal
disebabkan dok kat asrama, makanan sedap sgt la terhad..so senior 2thn tua dari kitorg mengajar kitorg cara2 mengorder makanan dari lua aka dari Reezal..Reezal nie bka kdai makan dekat Hospital Pulau Pinang..klau korg p hospital 2 p la cari dia..nasi dia boleh dikategorikan sedap gak la..kitorg selalu call Reezal time pas maghrib..nnt dlm kul 9 lbih masa kitorg tgh prep 2 kitorg p amek la..tempat amek nasi 2 lak dekat belakang blok B asrama aku..belakang asrama aku nie hospital bersalin..ada 1 pagar nie rosak, jaring dia ke bawah sikit.so tempat 2 jadi tempat amek makanan kami..time nak amek nasi nie afza yang akan amek coz dia tinggi..hehehehe..then time aku form 5 warden2 asrama dapat tau sal pagar 2 so dorg tutup gna atap zink..tapi disebabkan kegigihan kitorg,kitorg ubah tempat amek makanan kat belakang Blok A lak..wpun tutup ngn zink, kitorg guna alternatif baru:guna kerusi lak..hehehe..kitorg selalu order nasi goreng+telur mata. 1 milo ais n 1 nescafe ais..Reezal nie kira baek hati gak la..wpun dia xjual air tp dia tetap tolong belikan air tok kitorg..hehehe..
3.Fly to Midland
setiap hari Jumaat, aktiviti mingguan geng2 aku is p midland tok beli makanan tengah hari..sekolah abeh dalam kul 12 sumtg hari Jumaat..so kitorg akan kua tok makan McD..time 2 xde lagi lunch hour kat mcd..smua mahal2..so kitorg hanya mampu makan bubur ayam..time f5, Rina jadi pengawas sekolah..pengawas sekolah aku pakai red skirt..so kitorg decide yang dia xble fly ngn kitorg sbb skirt dia merah sgt..lagi 1 sbb tkut kantoi..klu kitorg kantoi xpe..hehehe..1 benda yang aku xble lupa is time 2 aku fly ngn afza..kami lari2 setelah menapau bubur ayam..smpai je kaat sekolah tgk2 penutup bubur ayam yang ada kat bawah pecah and bubur 2 berterabur dalam plastik..huhu..kitorg akan make sure yg kitorg akan ada kat sekolah b4 kul 3..coz time 2 time prep..bnda nie gak akan membuktikan yang kitorg berada di kwasan asrama..hehehehehe..
4. pierce telinga kat atas
kitorg pnah pierce telingan kat atas..kalau xsalah aku aku n afza yang start pierce 1st..aku pierce kat blah kanan..afza blah kiri kot(aku xingt..hoho)..then ella n rina pun pierce gak..hehehe..tp sekarang semua da terkambus..aku ingt lagi aku kitorg pierce telinga kat Prangin Mall..aku pierce time aku fly..hehehehe
aku listkan setakat nie dlu..nk tido jap..petang nie class smpai kul 7..malasnya saya..
xoxo,
mis



No comments:

Post a Comment